Tablerror
Karina Marusińska (PL), Alicja Kielan (PL)
instalacja performatywna, 2019

Karina Marusińska aranżuje stół bankietowy za pomocą naczyń pozyskanych z Fabryki Porcelany Kristoff. Kluczem selekcji przedmiotów jest niespełnianie przez nie przemysłowych standardów ze względu na rozmaite wady. Autorkę interesuje etap przejściowy pomiędzy taśmą produkcyjną a złomowiskiem, tropienie i utrwalanie momentów pomyłek. Dzięki przeniesieniu tych ułomnych produktów na stół, użytkownicy mają szansę doświadczyć materialnego świata, który wymknął się spod kontroli człowieka.

W trakcie performansu, powstaje wideo Alicji Kielan odnoszące się do malarskich kompozycji martwej natury bankietowej pojawiających się m.in. na płótnach Clary Peeters, Pietera Claesz i Willema Claesz Heda. Będzie to inscenizacja międzypokoleniowej uczty przy stole, skupiająca uwagę na gestach ludzkich dłoni w relacji z niedoskonałymi naczyniami.

Performatywna instalacja w formie bankietowej zrealizowana z udziałem Food Think Tank (PL).

Karina Marusińska (PL), ur. 1983, ukończyła Wydział Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz International Post-Graduate Course „Kaolin” w ENSA Limoges, Francja i Jingdezhen, Chiny. Pracuje na rodzimej uczelni jako adiunkt w II Pracowni Projektowania Ceramiki Użytkowej. Artystka interdyscyplinarna, dydaktyk, animatorka społeczno-kulturalna. Jest stypendystką (m. in. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Łódzkiego, Prezydenta Wrocławia), laureatką nagród (m. in. „Talent Trójki” Polskiego Radia, „Warto” Gazety Wyborczej, „Make me!” Łódź Design, Przeglądu Sztuki „Survival 14”), uczestniczką licznych krajowych i międzynarodowych wystaw.

Alicja Kielan (PL), urodzona w 1984, zajmuje się sztukami wizualnymi, ze szczególnym zainteresowaniem fotografią dokumentalną. Realizuje projekty wizualne w obszarze kultury i sztuki, współpracując z artystami i kuratorami wystaw. Jej zdjęcia pokazywane były na wystawie zbiorowej „Ćwiczenia bezwysiłkowe” w Programie Głównym 6. edycji TIFF Festivalu (2016) oraz „Midnigth Show IV” w ramach 16. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty (2016). Zrealizowała również dokument fotograficzny o Berlinie, zakończony publikacją „Wrocław i Berlin. Historia wzajemnych oddziaływań” oraz wystawą w ramach Month of Photography EMoP (2016) w Berlinie. Jej filmy pokazywane były m.in. na wystawach „Kółko / Kropka / Kreska” na Łódź Design Festival (2018) oraz „Akord” w Instytucie Dizajnu w Kielcach (2017).

Powiększ
Zmniejsz