Ultraviolet Garden
— Jardim Ultravioleta
Rodrigo Gomes (PT)
wideo, 2018, 2:31
Przedmioty są umieszczane na szachownicy jako rodzaj gry strategicznej, w której soczewki kamer wideo i szkła powiększające odzwierciedlają obrazy morderstwa.
12 lipca 2007 r. podczas nalotu amerykańskiej armii na Nowy Bagdad zabito dwóch dziennikarzy Agencji Reutera, ponieważ ich teleobiektyw został błędnie wzięty za broń RPG. Po trzech latach Reuters próbował uzyskać wideo, powołując się na Ustawę o wolności informacji, jednak bezskutecznie. Film został ujawniony 5 kwietnia 2010 r. przez Wikileaks pod nazwą „Collateral Murder”.
Rodrigo Gomes (PT) ur. w 1991 r., ukończył studia w zakresie sztuk wizualnych (rzeźba) na Uniwersytecie w Évorze. Jego prace kwestionują trywializację obrazu przez wszechobecność ekranów, które stały się częścią globalizacyjnej tkanki wiążącej nas z innym porządkiem przenoszenia informacji.
Jego najważniejsza wystawa indywidualna to „How to deposit images on a bank” w Appleton – Cultural Association (2018). Ostatnie wystawy grupowe obejmują Fuso – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wideo w Lizbonie w MAAT i Nagrodę Sonae Media w Narodowym Muzeum Sztuki Współczesnej w Lizbonie. W 2017 roku zdobył nagrodę Sonae Media Art Award, a w 2018 r. New Awards.