Artificial Senses
Kim Albrecht (DE)
instalacja, 2017

Modne obecnie pojęcia samouczenia się maszyn i sztucznej inteligencji są czymś więcej niż tylko sloganami, wpływają bowiem na nasze zachowania, a także na nasze wyobrażenia o technologiach jako takich i o świecie, który reprezentują. Jak mamy wspólnie żyć z obcym gatunkiem, który wydaliśmy na świat, ufać mu i wchodzić z nim w interakcje, jeśli odkrywamy go tylko za pośrednictwem interfejsów, zaprojektowanych tak, aby czyniły maszynę nienaturalnie podobną do świata, który już znamy? Niniejszy projekt wizualizuje bezpośrednie dane z czujników, zbierane i przetwarzane przez nasze telefony i komputery, aby umożliwić nam zrozumienie, w jaki sposób maszyny te doświadczają świata.

Kim Albrecht (DE), ur. w 1987 r., zajmuje się wizualizacją kulturowych, technologicznych i naukowych form wiedzy. Celem jego pracy jest przedstawianie i kwestionowanie reprezentacji danych, oraz zgłębianie estetyki splotów technologii i społeczeństwa, na drodze zmysłowego doświadczenia śladów informacji. Jako projektant wiedzy i badacz estetyki, Kim Albrecht zgłębia granice wiedzy wizualnej w epoce postcyfrowej.
Urodził się w najdalej na północ wysuniętym miejscu Niemiec – na wysepce na Morzu Północnym. Pracował jako kreatywny badacz w Center for Complex Network Research, a w roku 2017 związał się z harvardzkim metaLAB. W roku 2016 rozpoczął pracę nad doktoratem z teorii mediów na Uniwersytecie Poczdamskim. Jego dzieła wystawiane były między innymi w Harvardzkim Muzeum Sztuki (Cambridge w stanie Massachusetts, USA) Muzeum Coopera Hewitta w Nowym Jorku oraz Centrum Sztuki Współczesnej Kim? w Rydze.

Powiększ
Zmniejsz