TEWASURA
Shota Yamauchi (JP), Shun Owada (JP)
performans, 2019
Shun Owada rekonstruuje zapomniane pliki dźwiękowe, które zostały nagrane i zapomniane w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Shota Yamauchi tworzy do nich animacje.
Słowo TEWASURA w japońskim dialekcie opisuje sytuację zapominania o czymś, co ma się przed oczami. W pewnien sposób określa ono relację performerów i publiczności, ponieważ istnieje rodzaj „zapominania” pomiędzy czasem słuchowym, wizualnym i czasem tworzenia performansu.
Shota Yamauchi (JP), ur. 1992 r., artysta intermedialny mieszkający i pracujący w Jokohamie. Studiował nowe media na Wydziale Kinematografii i Nowych Mediów Tokijskiej Akademii Sztuk. Jest laureatem wielu nagród, m.in. Nagrody im. Tomoya Watanabe na 20. Konkursie Campus Genius Award (2015), nagrody MEC Award na Festiwalu Sztuki Mediów (2015), Media Practice (2016), Nagrody im. Ikuo Hirayamy w ramach Culture and Arts Award (2016) oraz nagrody Tokyo Wonder Wall Award (2016). Jego prace z dużym sukcesem prezentowano w Polsce: we Wrocławiu na wystawie Syntetyczna natura w ramach projektu Eco Expanded City (2016) i w Warszawie na wystawie ćmy, kraby, fluidy w Hali Koszyki (2016). Brał również udział w Biennale Sztuki Mediów WRO 2017 DRAFT SYSTEMS.
Shun Owada (JP), ur. 1985 r., mieszka w Tokio i Indiach, zajmuje się twórczością dźwiękową, w ramach której rozwija swoje zainteresowanie fizycznymi i fizjologicznymi aspektami dźwięku oraz bada powiązania między dźwiękiem a percepcją (żywych) obiektów. Jego prace przybierają rozmaite formy – od improwizacji z wykorzystaniem komputerów do instalacji dźwiękowych. Jest posiadaczem tytułu magisterskiego w zakresie sztuk pięknych oraz dyplomu licencjackiego z muzyki, które otrzymał na Tokijskiej Akademii Sztuki. Jego prace prezentowane były miedzy innymi na festiwalu Ars Electronica 2018, wystawach grupowych Impurity/Immunity (不純物と免疫) w tokijskiej galerii Arts and Space Hongo (2017) i Sound Reasons w galerii 1Shanti Road w Bangalore (Indie, 2016) oraz na wystawach indywidualnych unearth (NTT InterCommunication Center, Tokio) w 2015 r. i dissolution (Tokyo Wonder Site Hongo, Tokio) w 2014 r.